Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
0000640600   Gestió de l'equip i comunicació interpersonal en temps de crisi
2020-2021   Curs. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   6/10/2020 - 10/11/2020 (15 hores) de 16:00h a 19:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Amb aquesta formació es donen els recursos per als equips de treball, que s’han vist privats de la presencialitat, amb els possibles efectes limitants (de vegades, amb grans aprenentatges) que això representa.

En circumstàncies com les actuals, en les que la incertesa crea por i desconcert en els equips de treball, la millora de la comunicació funciona com el millor dels elements de recolzament, cohesió i acompanyament dins de l’equip de treball.
En aquest curs es posarà èmfasi en aquelles qüestions relacionades amb la comunicació interpersonal que requereixen un plus d’intenció i focus per treure el màxim profit a la mateixa i d’aquesta manera, fomentar el desenvolupament sà i de maduració dels individus i els equips de treball.
  
Objectius   1. Posar en context la situació actual marcada per la crisi del COVID-19 i la forma
com s’ha abordat el treball en equip
2. Aportar eines i recursos per a millorar el treball en equip específicament
mentre duri aquesta crisi i la incertesa que l’envolta
3. Posar en valor i compartir els recursos utilitzats pels participants en aquest
període
4. Aportar aprenentatges relacionats amb la motivació i la millora contínua per a
un millor benestar personal i una major efectivitat.
  
Continguts   - Posant en context: què és crisi, què provoca en l’ésser humà
- Els equips de treball: situacions estàndard vs situacions de crisi
- El model de les 3 C’s: comunicació, confiança i col·laboració
- La comunicació interpersonal té en compte les emocions
- Com la situació de crisi influeix en la comunicació de l’equip. Tips de
neurociència
- Els 5 nivells de comunicació
- Característiques específiques d’una comunicació òptima en temps de crisi:
-Quantitat i qualitat de la comunicació
-Triar el millor canal en temps on-line
-L’empatia efectiva: com ser empàtic i seguir sent tu
-Acompanyar les emocions des de la comunicació: reaccions emocionals i neurociència
-Distància física – distància social – distància emocional
-Tolerància i els seus límits
- El feedback a l’equip de treball:
Equips de treball madurs
Millora continua i aprenentatge
- Enfocament dels objectius de l’equip de treball en situacions de
crisi/incertesa
- Com traslladem aquests aprenentatges als alumnes?
- Pla d’acció personalitzat: explicació i realització
  
Observacions  
  
Formador/a   Monica Lapeyra Pertussini
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de la durada de l’activitat .
  
E-mail   fpformacio@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   06/10/2020   1600   1900 
 Sessió 2   dimarts   13/10/2020   1600   1900 
 Sessió 3   dimarts   20/10/2020   1600   1900 
 Sessió 4   dimarts   03/11/2020   1600   1900 
 Sessió 5   dimarts   10/11/2020   1600   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent